تاریخ امروز : 1403/02/01
 
 
 
 
 
 
 
 آمار سایت
کاربران آنلاین :   3 نفر
بازدید امروز :   14 نفر
بازدید دیروز :   127 نفر
بازدید ماه :   220339 نفر
مرورگر شما :   Mozilla
شناسه شما :   3.17.74.153
     
7 مهرماه روز ملي ايمني و آتش نشاني و سالروز آسماني شهدن شهيد خدمت آتش نشان حسين صفري

اتفاقات خوبي در زمينه تامين تجهيزات سازمان آتش نشاني در حال رخ دادن است /تشريح قابليت هاي سامانه مديريت عمليات آتش نشاني دزفول
 

 

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري دزفول، سيدمحمدحسن عيسي زاده امروز پنجشنبه در مراسم گراميداشت روز ايمني و آتش نشاني که با حضور فرماندار ويژه شهرستان دزفول،رئيس و برخي اعضاي شوراي اسلامي شهر و مديران شهرداري در محل اين سازمان برگزار شد، با گراميداشت ياد و خاطره شهدا به ويژه شهداي آتش نشان و شهيد خدمت حسين صفري آتش نشان دزفولي، اظهار کرد: آتش نشاني يک کار خاص، موثر، ارزشمند و حياتي است و حرف هاي زيادي براي گفتن در اين زمينه وجود دارد.

وي با بيان اينکه حوزه و حيطه آتش نشاني جاي شوخي و رفع تکليف نيست، افزود: آتش نشاني يک حوزه مهم، ضروري، لازم و تاثير گذار است و جايگاه والايي دارد.

 


شهردار دزفول با اشاره به روند رو به رشد و توسعه روزافزون شهر، عنوان کرد: به همان نسبت که شهر توسعه مي يابد خطرات و زمينه هاي خطر افزايش مي يابند لذا ضروري است مباحث پيشبيني، پيشگيري و ايمني با جديت و بدون اغماض در نظر گرفته شده و عملياتي شوند.

عيسي زاده با بيان اينکه آتش نشاني يک سازمان جدي با مسائل جدي است، تصريح کرد: خوشبختانه براساس گزارش مديرعامل سازمان آتش نشاني دزفول، اتفاقات خوبي در اين سازمان در زمينه تجهيزات در حال رخ دادن است و مي توان گفت اين سازمان شاهد نقطه عطفي در زمينه تجهيز خود خواهد بود.



وي ادامه داد: امکانات و تجهيزاتي که مورد نياز سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني دزفول است براي تجملات و زياده خواهي نيست بلکه نياز مبرم اين سازمان براي جانفشاني و خدمات رساني به مردم است لذا ما در شهرداري با قدرت و جديت از تجهيز اين سازمان پشتيباني خواهيم کرد؛ همچنين در مجموعه شوراي شهر نيز نظر مثبت و مساعدي در اين رابطه وجود دارد.

شهردار دزفول در بخش ديگري از صحبت هاي خود در خصوص قابليت هاي سامانه جديد مديريت عمليات آتش نشاني شهرداري دزفول  نيز گفت: در زمان اعلام هر حادثه، اپراتور که در ايستگاه مرکزي آتش نشاني مستقر است حادثه را ثبت و نقطه دقيق آن را در نقشه مشخص مي کند تا خودروهاي آتش نشاني که به محل اعزام مي شوند بتوانند راحت و سريع نقطه حادثه ديده را پيدا کنند و در سريعترين زمان ممکن خود را به محل حادثه برسانند.

 عيسي زاده بيان کرد: در اين سامانه زمان رسيدن نيروها، اطفا و اقدامات در برنامه ثبت مي شود همچنين روي گوشي همراه تمامي پرسنل سازمان برنامه موبايلي اين نرم افزار نصب مي شود تا بتوانند در طول مسير به راحتي از برنامه استفاده و نقشه خواني کنند.

وي اضافه کرد: تصاويري که از حادثه گرفته مي شود روي تيکت برنامه نصب شده و تمام عمليات مستندسازي مي شود، همچنين
اين برنامه از تمام حوادث و نقاط پرخطر آمارگيري مي کند و نقاط پرخطر را مشخص کند. ضمن اينکه ميزان مواد مصرفي و ماشين آلات مورد استفاده در هر عمليات و ميزان فعاليت نيروهايي که مشارکت دارند و... توسط برنامه ثبت مي شود.

شهردار دزفول گفت: اين برنامه خرابي خودروها را نيز اعلام مي کند تا مديران مربوطه اين خودروها را از ليست خودروهاي آماده عمليات خارج کنند.
عيسي زاده افزود: از ديگر امکانات برنامه اين است که محل و نوع حادثه را بصورت پيامکي به مديران مربوطه اعلام مي کند تا مطلع شوند و در محل حضور يابند.
اگر پرسنل در حال عمليات باشند و حادثه ديگري رخ دهد مختصات و نقطه حادثه جديد نيز به آنها اعلام مي شود.

وي خاطرنشان کرد: اين برنامه آمارگيري کاملي از تمام عمليات ها خواهد داشت و با استفاده از هوش مصنوعي برنامه به مرور زمان نقاط پر خطر را بر اساس نوع خطر مشخص مي کند.

شهردار دزفول گفت: اين برنامه همچنين مي تواند تمام ارگان هاي حاضر در عمليات و حتي نام نفرات حادثه ديده را نيز نمايش دهد و در نهايت بصورت اتوماتيک گزارش عمليات را چاپ و آماده مي کند و گواهي حادثه را نيز صادر خواهد کرد.


 

 
چاپ خبر دریافت فایل ارسال ایمیل